Zdrowie i profilaktyka

Zdrowie i profilaktyka

Kawa

leave a comment »

Zajrzałam ostatnio do serwisu konkursowego i widzę, że jest następny. Tym razem konkurs kawowy. Kawę piję codziennie w ilości dwóch filiżanek a najchętniej będąc w kawiarni z koleżankami wypijam espresso. Ostatnio kawa espresso przezywa swój renesans w wielu domach, ponieważ możemy obecnie kupić sobie ekspres do kawy. Niestety mnie na to jeszcze nie stać chyba, że sobie kupię na raty, ale i tak wolę sobie pójść z koleżankami na ploty do kawiarni i tam wypić spokojnie dobrze zaparzone espresso.

Istotą dobrego espresso jest odpowiednia kawa a z tego, co czytałam to mieszanka dwóch lub trzech kaw oraz ciśnienie gorącej wody, które wydobywa z nich specyficzny smak. Ciśnienie wody wydobywa z ziarna kawy piankę tak zwana „Crema” koloru brązowego lub orzechowego. I To jest właśnie najwspanialsze z całej espresso. Byłam u znajomego, który ma ekspres do kawy, ale mimo wszystko nie smakowała ona tak jak w kawiarni. Być może gotowa mieszanka, jaką używał nie była taka jak powinna być. Tego wiem. Przejrzałam internet i okazuje się, że najlepszą mieszanka na kawę espresso to kawa Arabica, która posiada intensywny aromat oraz Robusta w stosunku 60 – do 40%. Szukając dalej dowiedziałam się wielu ciekawych rzeczy na temat przechowywania kawy, która bardzo szybko traci swój aromat po zmieleniu oraz wielu innych. Tak czy siak postanowiłam jednak wziąć udział w konkursie „kawa” i zgarnąć jedno opakowanie dla siebie. Sporządzenie paru notatek to dla mnie żaden problem. Informacji na temat kawy jest mnóstwo, więc do dzieła.

Written by Joanna Malik

Marzec 12, 2012 @ 2:53 pm

Skomentuj

