Zdrowie i profilaktyka

Zdrowie i profilaktyka

Ozonoterapia zębów

leave a comment »

Zainteresowałam się możliwościami leczenia ran ozonem i nawet nie wiedziałam że stomatologia również stosuje ozon do leczenia zębów. Czytając różne artykuły dowiedziałam się również że współczesna stomatologia oferuje coraz większy zakres usług pozwalających zachować zdrowe zęby o których nic nie słyszałam. Walka z próchnicą trwa a stomatologia odnosi sukcesy lecz czytając różne strony poświęcone nowym metodom leczenia nie natrafiłam nigdzie (a doszłam do 60 pod-strony w google i dalej już nie chciałam szukać) na jakiekolwiek wieści że problem próchnicy związany jest również z odżywianiem. Przecież jest wiadomo że odżywianie odgrywa tutaj ogromną rolę oprócz oczywiście genetycznych uwarunkowań i coś mi się zdaje że jak tak dalej pójdzie to kierunek zdrowia jaki obraliśmy będzie ślepą uliczką.

Oczywiście walka z próchnicą jest walką a profilaktyka poszła w las. Nie jest profilaktyką a usuwaniem skutków (naprawą) wiec nie jest usuwaniem przyczyny a ona może mieć związek z odżywianiem. Oczywiście należy śmiało powiedzieć że nowe środki czy metody walki z próchnicą są super. Są przy tym bezbolesne, ponieważ ozon wykazuje dużą skuteczność w leczeniu bólu poekstrakcyjnego co mnie szczególnie cieszy ponieważ nie znoszę bólu od dziecka. Moje pierwsze dni po wypadku kiedy oparzenia dawały znać o sobie w postaci niesamowitego bólu były straszne. Myślałam że wyjdę z siebie.  Środki przeciwbólowe jakie łykałam doprowadziły mnie do rozstroju żołądka i zawrotów głowy. Oczywiście przesadziłam z ich zażywaniem ale bul był nie do zniesienia. Powracając jednak do tematu zębów to naczytałam się tu i tam że problem braku zębów obecnie nie jest problemem ponieważ ubytki można zastąpić implantami. Pocieszające nie ma co :-). Tylko czy jak nie miałam możliwości zaciągnięcia kredytu na zabieg plastyczny czy taki otrzymam na implanty?

Okazuje się również że próchnica zębów jest jedną z najczęściej występujących chorób na świecie. Polega na demineralizacji i proteolitycznym (ciężkie słowo) rozkładzie tkanek twardych zęba. Przyczyną zmian w zębach są bakterie które zasiedlają jamę ustną. Za próchnicę odpowiedzialne są cukry zawarte w pokarmach które w sprzyjających warunkach metabolizują dzięki naszym kochanym bakteriom Dzięki za wszystko którym powstają kwasy niszczące szkliwo. Zgroza. Ale właśnie tutaj ozonoterapia przynosi ulgę ponieważ ozon eliminuje bakterie powodujące zmiany w zębach. Czyli ozonoterapię można uważać za profilaktykę (jestem zadowolona) ponieważ nie boruje się zęba, wierci, szlifuje  (straszne) tylko podaje się odpowiednią dawkę ozonu na chory ząb dzięki czemu usuwane jest ognisko próchnicy. Rewelacja. Będę musiała spróbować. Powracając jednak do obecnych możliwości leczenia próchnicy przydało by się jednak więcej wiadomości na temat profilaktyki ponieważ gdy jest jej jest brak wówczas musimy ograniczyć się tylko do usuwania skutków a nie przyczyny.  Tutaj pole do popisu ma nasza kochana służba zdrowia która przeżywając kryzys niemożności powinna uświadamiać ludzi czym właściwie jest profilaktyka zdrowia dla dobra całego społeczeństwa. Czyżby główną i jedyną profilaktyką było szczotkowanie zębów?

Written by Joanna Malik

Marzec 31, 2010 @ 1:28 pm

Skomentuj

