Zdrowie i profilaktyka

Zdrowie i profilaktyka

Depresja mnie czasami dopada……

leave a comment »

Stany depresyjne, stres są obecnie zmorą cywilizacji technicznej jaką wytworzyliśmy. Depresja ogarnia nas wszystkich gdy kończy się budżet domowy pod koniec miesiąca a z lękiem patrzymy na szefa myśląc ile jeszcze zagrzejemy miejsca na tym stanowisku. Nie wiem dlaczego jak przeglądam internet widzę przejawy agresji wymierzone w osoby które zajmują się technikami relaksacyjnymi, oddechowym czy medytacyjnymi które w pewien sposób pomagają zwalczyć codzienne napięcie i stras.

Depresja jest przecież leczona środkami farmakologicznymi ale jak przecież wiemy może to doprowadzić do uzależnień a wszelkie naturalne środki takie jak kąpiele ziołowe, solne lub oddychanie przeponowe może pomóc ale nie uzależnia. Sama na swoją depresję stosuję kąpiele ziołowe a w przerwie kąpiele solne lub z dodatkiem olejków eterycznych. Czuję się po takiej kąpieli rozluźniona i zdolna stawiać czoła następnym wyzwaniom a jest ich sporo. Pierwszym moim wyzwaniem było wyjście do sklepu. Może to kogoś dziwić lecz dla mnie jak patrzyłam w lustro i na swoje odbicie to dopadał mnie lęk….jak na mnie zareagują ludzie. Depresja dopadła mnie każdego dnia a najgorzej było wieczorem gdy leżąc sama w łóżku marzyłam o swojej drugiej połowie lecz blizny po wypadku jaki miałam pół roku temu doprowadzały mnie do szaleństwa. Z jednej strony mówiłam sobie że jak pokocha to taką jaka jestem a z drugiej strony wiedziałam ze nawet na mnie nie spojrzy a jak już to chyba tylko z litości.

Moje lecznicze kąpiele

Wyczytałam że kąpiel ziołowe są dobre na wzmożoną pobudliwość więc postanowiłam sprawdzić ponieważ moja depresja gdy trzymała mnie dłużej przeradzała się w agresję. Do kąpieli ziołowych używa się ziół: lawendy, mięty, jaśminu, rumianku, melisy, rozmarynu, igliwia sosny, świerku, jodły, kwiatu róży, tataraku. Wszystkie te zioła są dostępne w aptekach lub sklepach „Natura” więc nie ma się co martwić. Zresztą można je zamówić tak jak ja przez Internet i po krzyku. Odmierzamy porcję wszystkich ziół po 10 dog wkładamy do jakiegoś płóciennego woreczka i parzymy w wrzątku przez 30 minut. Tak przygotowany napar jest gotowy do użycia. Oczywiście można wymierzoną porcję wrzucić do garnka, zaparzyć a później wlewając do wanny przecedzamy to wszystko przez drobne sitko.  Woda powinna być ciepła a my leżymy w niej przez 15-20 minut i relaksujemy się wdychając wonności. W przerwach stosuję również kąpiele z domieszką olejków – miętowym jak mam katar lub eukaliptusowym a jak popadam w melancholie to pod ręką mam olejek różany. Takie 20 minut pozwala mi odreagować głupie uwagi, pytania, westchnienia (jak pani wygląda) i głupkowate spojrzenia blondynek. Olejek lawendy stosuję w kąpieli przed spaniem lub stosuję zwykła kąpiel z soli z Morza Martwego lecz muszę uważać aby nie moczyć tą wodą mojej blizny.  Właściwości soli wykorzystywane są w przypadku różnego rodzaju chorób skórnych, takich jak trądzik, łuszczyca oraz wpływają kojąco na bolące i napięte mięśnie i doskonale sprawdza się jako środek rozkurczający i rozluźniający. Muszę uważać aby nie zasnąć ponieważ jest wspaniale i tego również wam życzę.

Skomentuj

